24.10.2009

300 minus 2

Svaret på tittelens regnestykke er hvor mange glidelåser jeg har igjen. I går fikk jeg hele 300 glidelåser i posten! Gudene må vite hva jeg har tenkt å bruke alle disse glidelåsene til. Gode forslag mottas med takk.
Noe av grunnen til at jeg bestilte glidelåser var at jeg ville lage strikkevesker. Da vi var hos Margot for å lære å sy disse var det noen (les Gro) som kom på den geniale ideen om å lage vesker som man kunne få plass til nøstebarnboken inni.
Først måtte jeg måle litt:
Så måtte jeg klippe til et "mønster":

Den første vesken jeg sydde ble i det største laget synes jeg, her vil jeg få plass til bok og en hel voksengenser:


Veske nummer to ble ikke så høy men det var allikevel plass til boken og ett strikkeprosjekt:

Oppi denne vesken ligger boken og en påbegynt nøstebarndress.

2 kommentarer: