19.05.2009

Søte, strikke- eller skrivekløe?

Det finnes de som synes ragger er det beste som finnes og de som synes raggegarn klør. Jeg er i første gruppen. Siden anledningen bød seg og jeg også er blant de første som drister meg til å skrive her skynder jeg meg å presentere et godt hjemmestrikket raggepar før finesmekker-garnentusiastene overtar med mengder av alpakka, angora og andre myke fristelser.
Jeg kalte dem gravidesokker i tilblivelsesprosessen. Ikke fordi ragger gjør en ekstra fruktbar (vart du skremt no?), men fordi de er ment til en god venninne og forhåpentlig vis varme hennes føtter i prosessen. Om du ønsker å strikke tilsvarende finner du mønsteret her
Nå er det bare å lene seg tilbake og vente, for om ikke lenge tenker jeg det myldrer av kreative innlegg med flotte presentasjoner og deilige garnsorter, men jeg vet at de første skal og være blant de siste og raggene har definitivt kommet for å bli! 

1 kommentar: