21.05.2009

What would Margot do?

Jeg har blitt slått av en akutt strikkeapati i det siste, og for å bøte på dette har jeg begynt å strikke sokker. Det første paret er Noro striper, nydelige farger spesielt i striper. Problemet mitt er at jeg ikke har klart å synkronisere stripene på begge sokkene slik at de blir helt like...
Så da blir spørsmålet what would Margot do?

Noro striper

Neste par med sokker er strikket i Aracuania Ranco Solid, det skal visstnok være et fint garn men jeg synes resultatet ligner allermest på oppvaskvann. Skal jeg strikke ferdig sokkene eller rekke opp og sende garnet til en hemmelig uvenn?
WWMD?

Oppvaskvann?

6 kommentarer:

  1. hmmm merkelig, strømpene ser finere ut på bilde enn i virkeligheten.

    SvarSlett
  2. Ulike striper på sokkene hadde ikke blitt aktuelt for meg. Jeg hadde rekket opp og funnet riktig sted i nøstet, men jeg har all respekt for at ikke alle tenker like strukturert som meg.

    Oppvaskvannsokkene hadde jeg strikket ferdig og gitt vekk. :-)

    SvarSlett
  3. Jeg tror faktisk det er helt umulig å få disse sokkene helt like, det finnes alt for mange knuter i nøstet.... strømpene får bare forbli usymmetriske. Oppvaskevannet får ligge på vent så lenge.

    SvarSlett
  4. Ah. WWMD? Hører vi på henne? Ikke denne gangen. Men hadde det vært ei jakke eller liknende hadde jeg og lagt meg i selen for å få det likt..

    SvarSlett
  5. Halve sjarmen med Norogarn er jo at det er klin umulig å få stripene like siden det alltid er knuter og uberegnelige fargeskift. Strikk sokkene ferdige og lær å elske dem underveis.

    Oppvaskvannet hadde jeg strikka ferdig og gitt bort til en svaksynt venn.

    SvarSlett
  6. Symmetri er ikke alltid like vakkert,syns nå eg :o) Og svaksynte eller ei...trenger jo sokker å "snofle" litt rundt i.Så klart de må bli få bli ferdige *nikke*

    SvarSlett