23.05.2009

What Would Margot Do?

Jeg er blant dem som husker Starlets spalte "kjære Nina". Som en svoren raggestrikker er det plutselig andre ting man lurer på og da er det godt å ha et alternativ til Nina, nemlig Margot, når man søker innsikt i et større og adskillig mer komplisert strikkebilde... 
Jeg har strikket en sweetheart som skal gis vekk som presang Under onsdagens nervepirrende kamp Lyn-Vålerenga felte jeg av skjørtet og nå er det så og si bare finishen igjen. Men over til problemet. I oppskriften er åpningen ment å være foran og man skal strikke belegg (heter det det?) og knappehull langs kanten. Jeg oppdaget til min skrekk at jeg ble litt for ivrig med skjørtet (svært spennende kamp, må vite) og har meget begrenset med garn igjen. På samme tid syns jeg det er finest med åpningen bak. Siden jeg har begrenset med garn og ønsker en bakvendt åpning er jeg i tvil om jeg skal fremskaffe mer garn, eller om jeg skal satse på å hekle en fastmaskekant i åpeningen, en hempe og én knapp.
What would Margot do?

7 kommentarer:

  1. Hvis resultatet av denne problemstillingen er a du må fremskaffe mer garn så har jeg hlt sikkert noe på lur...

    SvarSlett
  2. ...ellers er jeg ikke vond å be om muligheten byr seg for en ny liten runde på 123, men jeg håper litt på heklealternativet like vel. Sitter nå pal og venter på tilbakemelding på hva Margot ville gjort...

    SvarSlett
  3. I don't know what Margot would do, men jeg ville laget åpning bak. :-)

    SvarSlett
  4. men hekle med det garnet jeg har eller nyinnkjøp og følge oppskriften?...

    SvarSlett
  5. Hvor mye garn har du igjen? Er det nok til å hekle opp den ene siden og ned igjen den andre, med en liten hempe? Fastmasker altså? Halsen er jo så fin, den trenger ingen heklekant...

    SvarSlett
  6. Mener at det skal være nok garn til fastmaskekant rundt splitten bak, samt en eller to hemper, ja. Blir det løsningen? Jeg vet ikke om jeg kan forsvare mer garnkjøp overfor mannen på en stund...

    SvarSlett
  7. Jeg ville ikke kjøpt nytt garn for å gjøre den ferdig hvis du klarer det med heklingen.
    Da kan du gjøre den ferdig nuh!

    SvarSlett